Czy wiesz, że im więcej dziecko widzi i im lepiej to co widzi jest dopasowane do jego możliwości, tym lepiej radzi sobie ono później w życiu?

„Dobra Książeczka” to seria siedmiu książek dla dzieci w wieku od 0 do 3 lat. Książeczki podzielone są na bardzo wąskie kategorie wiekowe (0-3 miesięcy, 3-6 miesięcy, 6-12 miesięcy, 1-1,5 roku, 1,5-2 lata, 2-2,5 roku, 2,5-3 lata). To jedyne książki na rynku, które są precyzyjnie dobrane do potrzeb i możliwości najmłodszego odbiorcy. Seria Dobra Książeczka opiera się na dorobku psychologów rozwojowych z całego świata. Wyniki ich badań pozwalają na idealne określenie umiejętności dziecka w danym wieku i dopasowanie do nich odpowiednich treści. Kupując dziecku książkę z Serii Dobra Książeczka możesz być pewny, że dostarczasz mu książkę przemyślaną, dostosowaną do jego możliwości i zainteresowań.


Każde nowe wrażenie zmysłowe rozwija mózg dziecka - za odkrycie tego Torsten Wiesel i David Hubel dostali Nagrodę Nobla. Gdy pokazujesz dziecku książeczki, szczególnie te dostosowane do jego zdolności i możliwości w danym wieku, w jego mózgu tworzą się połączenia między neuronami. U prawidłowo stymulowanego dziecka do chwili ukończenia 3. roku życia tworzy się aż trylion takich połączeń. W ciągu 3 pierwszych lat życia mózg człowieka rośnie do 90% swej ostatecznej wielkości, a każda chwila poświęcona dziecku sprawia, że pomagasz mu rozwijać jego umiejętności intelektualne. Dzieci, których rodzice dużo do nich mówią, czytają i używają urozmaiconego słownictwa same szybciej zaczynają mówić, a ich zasób słów jest bogatszy. Są też bardziej gotowe do nauki czytania, gdy osiągają wiek szkolny.

 

   

  

1_1.png 2.png 3_1.png  4.png 5.png 6.png 7.png

 

Opinie specjalistów z zakresu psychologii rozwojowej:

 

Seria przeznaczona jest dla dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa ( przedział wiekowy od 0 – 3 lat ). W doborze ich zawartości ( ilustracji i tekstów ) wykorzystano znaczące pozycje literatury z psychologii rozwojowej, stanowiące jej naukowa podstawę. Na uznanie zasługuje dobór scenek, nawiązujących do typowych sytuacji z życia rodzinnego, oraz delikatność rysunków postaci członków rodziny i zwierząt, uwzględniającą wrażliwość psychiki dziecięcej. Przygotowana seria może być wartościowym materiałem sprzyjającym rozwojowi poznawczemu dziecka; spostrzegania, mowy i myślenia, zwłaszcza, ze na tylnej stronie każdej okładki znajduje się instrukcja dla dorosłych jak posługiwać się książeczką.
Prof. dr hab. Barbara Harwas-Napierała, Instytut Psychologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

 

Książeczki zawierają obrazki i komunikaty wizualne dostosowane do możliwości odbioru informacji percepcyjnych i językowych dzieci na poszczególnych etapach rozwoju. Stwarza to możliwość stymulowania rozwoju dziecka zarówno na płaszczyźnie sfery rozwoju mowy i języka ale także rozwoju społeczno – emocjonalnego poprzez budowanie więzi z rodzicem. Obrazki stymulują myślenie dziecka, uczą koncentracji uwagi oraz pobudzają wyobraźnię. Skonstruowane zostały w taki sposób, aby wykorzystywać naturalny, rozwojowy synkretyzm w spostrzeganiu lub kiedy indziej rozwijać intermodalność percepcji. Są doskonałą i atrakcyjną zabawą dla dziecka a także rodzica. Książeczki te sprawiają, że czytanie już od momentu narodzin może być przyjemne i inspirujące zarówno dla dziecka jak i rodzica.
Dr Małgorzata Kostka-Szymańska, Instytut Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

 

Seria książeczek opracowana z myślą o wczesnych etapach życia dziecka jest znakomitą pomocą w zrozumieniu przez rodziców trendów rozwojowych małego człowieka i w uświadomieniu sobie jego potrzeb. Stanowi także cenny materiał pozwalający rodzicom na uzasadnioną naukowo stymulację rozwoju poznawczego dziecka oraz kierowanie się zaprezentowanymi wzorcami w samodzielnym kreowaniu nowych, sprzyjających postępowi, treści.
Dr hab. Ludwika Wojciechowska, Wydział Psychologii , Uniwersytet Warszawski, prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego